VAN TUŞBA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Tuşba ilçemizde "Eğitimde 2023 vizyon çalıştayı" düzenlendi

Tuşba İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından Okul Müdürlerine yönelik 2020 Eğitim Öğretim yılı 1. dönem Eğitimde 2023 vizyonunda öğrenme analitiği araçlarıyla veriye dayalı yönetime ilişkin yönetici görüşleri değerlendirme çalıştayı düzenlendi.
Tuşba ilçemizde

Tuşba İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından Okul Müdürlerine yönelik 2020 Eğitim Öğretim yılı 1. dönem Eğitimde 2023 vizyonunda öğrenme analitiği araçlarıyla veriye dayalı yönetime ilişkin yönetici görüşleri değerlendirme çalıştayı düzenlendi.

Tuşba İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz yeni nesil atölyesinde 3 gün sürecek olan çalıştaya Tuşba İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Muhlis Ceylani, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Basri Memduhoğlu, Tuşba İlçe Şube Müdürleri Mehmet Güzelyıldız, Zakir Taşkın, Seyit Bahattin Seyitoğlu, Mehmet Kızıldeniz ve okul Müdürleri katıldı.

 Düzenlenen çalıştayın açılış konuşmasını yapan Tuşba İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Muhlis Ceylani, "2023 Eğitim Vizyonu bağlamında öğrenme analitiği araçları ile veriye dayalı yönetim başlığında Çalıştay Öğrenme Analitiği Araçlarıyla Veriye Dayalı Yönetim İşleve ve süreç çözümlemeleri sonucunda sistemin tasarım ve uyumunu hayata geçirmek Millî Eğitim Bakanlığının en acil gereksinimlerinden biridir. Çünkü Türkiye'de eğitimde yol kat edebilmek ve başarıya ulaşabilmek için geçmiş kararların tarafsız olarak değerlendirilmesi ve geleceğe dair gerçekçi planların yapılması gerekmektedir. Bunun sağlanabilmesinin ana koşulu da büyük ve farklı miktardaki veriler arasında bağlantı kurmak, verilerin çağın değişen koşullarına göre düzenlenmesi ve neden sonuç ilişkisi içerisinde değerlendirilmesi gerekmektedir. Belirtilen amaç etrafında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kullanılan çeşitli bilgi sistemlerindeki verilerin toplanması, birbirleri arasında bağlantı kurulması ve işlenmesi gerekmektedir. Verilerin derlenmesi ve düzenlenmesi sayesinde ortaya çıkan büyük veri havuzu,  "Öğrenme Analitiği Platformu" ile değerlendirilecektir. Bu sayede öğrencilerin bireysel performanslarına yönelik karar verilmesinden, personel ve fiziki ihtiyaçların analizine, müfredatın etkinliğinin değerlendirilmesine, okul performanslarından öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesine kadar tüm aşamalar değerlendirilecek ve gerekli önlemler zamanında alınabilecektir. Bununla birlikte Öğrenme Analitiği Platformu'ndaki araçlar ile okulların katma değerleri ve öğrenci gruplarının performansları ile ilgili tavsiye niteliğinde, tahmine yönelik ve açıklayıcı simülasyon ve analizler yapılabilecek, bu sayede verilen kararlardaki riskler tespit edilebilecektir. Veriye yönelik olan bu anlayış etrafında düzenlenecek ve desteklenecek aşamalar sayesinde, eğitim yöneticileri, okul idarecileri ve öğretmenler üzerinde bulunan gereksiz yükler ortadan kaldırılacaktır. Bu sayede öğrenci odaklı öğrenme gerçekleşecek, öğrenci öğrenmesi birincil hedef olarak belirlenerek yönetim ve öğrenme sistemi meydana getirilecektir. Öğrenme Analitiği Araçlarıyla Veriye Dayalı Yönetim aşamasında yapılması planlananlar aşağıda belirtilmiştir.

1) Milli Eğitim Bakanlığı'nın Merkezi Sınav Sonuçları, e-mezun, Bedensel Engelli Envanteri, Norm İşlemleri, Kitap Seçim, e-Kayıt, e-Personel, Açık Öğretim sistemleri, e-Yaygın, e-Rehberlik, DYS, MEIS, EBA, e-Okul ve MEBBİS vb sistemlerindeki verilerin "Eğitsel Veri Ambarı"nda bütünleştirilmesi sağlanır.

2) Eğitsel Veri Ambarının düzenlenmesiyle "Öğrenme Analitiği Platformu" kurularak, öğrencilerin kişilik özellikleri, yetenek, ilgi ve akademik verileri de değerlendirilir.

3) Etkili bir "Veri Denetimi Birimi" kurularak bütüncül veriler üzerinde etkin ve güvenilir bir işleyiş sağlanır.

4) Öğrenme sürecini hayata geçirmek için performans hedeflemesine dayalı, etkili bir geri bildirim ve öğretim-öğrenimin daha iyi anlaşılmasını sağlayan öğrenme analitiğine dayalı araçlar geliştirilir.

5) Eğitim etkinlikleri ve mevzuat değişiklikleri yapılarak veriye yönelik karar verme aşamalarının aktif olarak yürütülebilmesi sağlanır.

6) Okullar öncelikli olmak üzere yönetim kademelerinin tamamında, bürokratik iş yükü azaltılacaktır. Veriye dayalı yönetim anlayışı sayesinde bu işlemler gerçekleştirilir.

7) Sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerce yapılan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirmek, rapor ve sonuçlara varmak için bir birim oluşturulur.

8) Okul yöneticileri ile Milli Eğitim Bakanlığı'nın ülke, bölge, il ve ilçe etrafında okul gelişim planlarının izlenebilmesi için online bir sistem oluşturulur.

9) Eğitim materyallerinin planlanması için okul kapasiteleri belirlenecek ve bu amaçla "Coğrafi Bilgi Sistemi" oluşturulur.

10) Okul-Öğretmen-Veli etkileşimi kurularak "Veri Bilgilendirme Sistemi" üzerinden yeni bir platform geliştirilir.

11) Veri analizi sayesinde desteğe gereksinimi olan duyan öğrenciler tespit edilerek okul temelli gelişim planları ile gerekli eylemlere yer verilir" ifadelerini kullandı.

 

Yapılan konuşmanın ardından okul Müdürleri slayt eşliğinde okulları hakkında bilgiler verdi. 

 

27-01-202027-01-202027-01-202027-01-202027-01-2020

Şerefiye Mah. Mareşal Fevzi Çakmak Cad. Ezberciler İş Merkezi D Blok Kat 2 İpekyolu/VAN - (0432) 2161008 2161009

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.