VAN TUŞBA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Tuşba Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Fen Lisesi Kantin İhale İlanı

Pazarlığa konu olan kantin: TOBB Fen Lisesi Müdürlüğü
Tuşba Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Fen Lisesi Kantin İhale İlanı

 

KANTİN İHALE ŞARTNAMESİ

  

 

1)      Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okulların kantinleri 09/02/2012 tarihli Milli Eğitim Bakanlığı Okul - Aile Birliği yönetmeliği çerçevesinde kiralamak suretiyle işletilecektir.

 

2)      Söz konusu okul kantini 08.09.1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 35/d ve 51/g maddeleri gereğince pazarlık usulü ile kiraya verilir ve kiralamada taraflarca sözleşme düzenlenir.(EK -2 )

 

3)      Pazarlığa konu olan kantin: TOBB Fen Lisesi Müdürlüğü

 

a)      Okulun adı                                 :  TOBB Fen Lisesi Müdürlüğü

b)     Bulunduğu il-ilçe                         : Tuşba

c)      Aylık muhammen bedel              : 1500,00 TL.

d)     Aylık Elektrik, su ve ısınma          : Milli Emlak Tarafından Belirlenecek

e)      Geçici teminat miktarı                : 765,00 TL.

f)       İhalenin yapılacağı yer               : Tuşba İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Topl. Salonu

g)      İhalenin yapılacağı tarih-saat     : 14/02/2019 –Saat 14:00 da

h)   Öğrenci mevcudu                         : 440

i)     Demirbaş bedeli                          :

j)    Geçici Teminat Hesabı                   : TOBB Fen Lisesi Müdürlüğünün Okul Aile Birliği Hesabı (TR690001002348798679805001)  Ziraat Bankası İpekyolu Şubesi.

 

4)      İhaleye iştirak edenler okullarda bulunan kantin, Açık Alan ve salon İşletme Kiralama süresi: (1) şartnamesi önceden okumuş ve aynen kabullenmiş sayılırlar. Ayrıca ihaleye katılmak isteyenler ihale ile ilgili şartnameyi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünden temin edebileceklerdir. İhale ile ilgili şartname bedeli 67718336-5004 Ziraat Bankası Merkez Şubesi hesabına 100 (Yüz) TL yatırılmasını gösteren dekont karşılığında verilecektir.

 

5)      İhaleye katılmak için başvuracak katılımcılarda aranacak özellikler ile ihale komisyonuna ibraz etmeleri gereken belgeler aşağıda sıralanmıştır.

 

A ) İHALEYE KATILACAK KİŞİLERDE ARANACAK ŞARTLAR:

a)      T.C vatandaşı olmak.

b)     Yüz kızartıcı bir suçtan hüküm giymemiş olmak.(Sabıka Kaydı)

c)      Başka bir kantin işletiyor olmamak.

d)     İhaleye bizzat katılım gerekmektedir.

e)      İhaleye 61 yaşından gün almamış gerçek kişiler katılabilir.

f)       Şirketler, dernekler, vakıf ve birlikler ihaleye katılamazlar.

g)      Kantincilik alanında alınmış ustalık veya iş yeri açma belgesi sahibi olma şartı aranır. Ancak, katılımcıların hiçbirisinde ustalık veya iş yeri açma belgesi bulunmaması durumunda, kalfalık belgesi, kurs bitirme belgelerinden en az birine sahip olma şartı aranır.

 

 B ) İHALE KOMİSYONUNA VERİLECEK EVRAKLAR :

a)      İkametgâh senedi. (Son altı ay içerisinde alınmış olan İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünden alınmış Aslı)

b)     Nüfus cüzdanı.(Aslı veya arkalı önlü fotokopisi)

c)      Sabıka kaydı(Aslı).

d)     Askerlik yaptığına veya tecil ettiğine dair belge(Erkekler için).

e)      Herhangi bir sağlık kuruluşundan alınacak sağlık raporu.

f)       İstekli Tarafından imzalanmış idarece düzenlenen Şartname örneği.

g)      İmza Sürgüsü. 

h)     09/02/2012 tarih ve 28199 sayılı resmi gazete yayımlanan T.C Milli Eğitim Bakanlığı Okul-Aile Birliği Yönetmeliği’nin 20. Maddesinde kantin kiralama ihalesinde katılımcılardan 5/6/1986 tarih ve 3308 sayılı Mesleki Eğitim kanunu hükümlerine göre, Kantincilik alanında alınmış ustalık veya iş yeri açma belgesi sahibi olma şartı aranır. Ancak, katılımcıların hiçbirisinde ustalık veya iş yeri açma belgesi bulunmaması durumunda, kalfalık belgesi, kurs bitirme belgelerinden en az birine sahip olma şartı aranır.

i)       Başka bir kantin çalıştırmadığına dair belge.(Van Bakkallar ve Manavlar Esnaf odasından alınacaktır)

j)       İhaleden men yasağı almamış olmak.(Van Bakkallar ve Manavlar Esnaf odasından alınacaktır)

k)     Geçici teminat: Komisyonca tespit edilen  TL’nin geçici teminat olarak yatırdığına dair dekont.

l)       Evrakların alınacağı yer İlçe  Milli Eğitim Müdürlüğü Kantin Bürosudur.

 

6)      İhaleye katılmak isteyen gerçek kişi katılımcılar 6.maddenin (B) bendinde yer alan belgeleri hazırlayarak ihalenin yapılacağı 14/02/2019 tarih ve saat 14:00’da Tuşba İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde ihale komisyonuna veya (İhaleyle ilgili görevlendirilen memura) teslim edeceklerdir.

 

7)      İdarenin gerekli gördüğü veya ihale dokümanında yer alan belgelerde ihalenin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların bulunduğunun tespit edildiği hallerde, ihale saatinden önce ihale iptal edilebilir. 

a)      Bu durumda, iptal nedeni belirtilmek suretiyle ihalenin iptal edildiği isteklilere ilan edilerek duyurulur.

b)     İhalenin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce idareden herhangi bir hak talebinde bulunamaz. Komisyonların ihaleyi yapmama kararı kesindir.

 

8)      İhaleye, ihale şartlarını taşımayanlar kabul edilemez.

 

9)      İhale Komisyonunca alınan kararları 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 31. Maddesi gereği ita amiri tarafından karar tarihinden itibaren en geç 15 gün içerisinde onaylanır veya iptal edilir.

 

10)  Komisyon kararına göre ihale üzerinde kalan istekli kararın kendisine tebliğinden itibaren            ( 2886 Sayılı Devlet İhale Kanununun 32 Maddesine göre tebligat 5 ( Beş ) iş günü içerisinde elden, yada 7 ( Yedi ) iş günü içerisinde posta ile yapılacaktır )  şartname de belirtilen 7 Gün süre içinde KATİ  TEMİNATI İlgili okul Müdürlüğünün Okul Aile Birliği (TR690001002348798679805001) Ziraat Bankası İpekyolu Şubesi hesabına yatıracak ve Dekontu İlgili okul Müdürlüğüne Teslim ederek sözleşme imzalayacak ve Sözleşme hükümleri çerçevesinde işletmeyi devralmış sayılacaktır. Aksi takdirde Geçici teminat Gelir kaydedilecek ve komisyon kararına göre yeniden ihale yapılacaktır. Davete icabet etmediği takdirde katılımcı 1 (bir)  yıl süre ile kantin ihalelerine katılma yasağı işlemi uygulanacaktır.

 

11)  İşletme hakkı verilen kantinin bulunduğu yer, idarece mahallinde tanzim edilecek tutanakla işleticiye teslim edilir. Tutanakla teslim edilen yerdeki kapı, pencere, dolap, lavabo gibi levazımın tam sağlam olup olmadığı işletme hakkı verilen malzemenin çeşit ve değerleri itibarıyla ayrı ayrı belirterek teslim tutanağı düzenlenir. Bu tutanak Birlik, Okul yönetimi yetkileri ile işletme hakkı verilen kiracı tarafından imzalanır.

 

12)  Kiracının değişmesi durumunda; kantine kiracı tarafından yapılan tüm tesis masrafları, kullanım süresi ve amortisman da dikkate alınarak okul, birlik, varsa ilgili oda temsilcisinin/kuruluşun ve gerektiğinde bilirkişi katılımıyla oluşturulan komisyonca takdir edilen meblağ, eski kiracıya yeni kiracı tarafından ödenir.

 

13)   Bu Şartname hükümlerine göre yapılan değerlendirme sonucu ihale ekonomik açıdan en yüksek teklifi veren istekli üzerinde bırakılacaktır.

 

14)  Kantin işletme hakkı sözleşmesi 1 (bir) yıl için yapılır. İdare ve Okul Aile Birliği Başkanlığınca sözleşme yenilemekte sakınca olmadığı ve Müstecir yükümlülüklerini yerine getirdiği sürece en fazla beş yıl yenilenir. Sözleşme uzatılması halinde artış bedeli, Devlet İstatistik Enstitüsü’nce yayımlanan Üretici Fiyatları Endeksi (ÜFE) (bir önceki yılın aynı ayına göre % değişim)oranında arttırılması suretiyle bulunacak bedeldir. Ancak kira bedelinin tespitine ilişkin faktörlerde önemli ölçüde farklılaşma olması halinde (öğrenci azalması-çoğalması gibi) kira bedeli komisyonca yeniden değerlendirilebilir.

 

15)  Sözleşme yapılması aşamasında alınacak kati teminat miktarı, ihale bedelinin (işletme bedelinin) yıllık tutarının % 6‘sıdır.

 

16)  İhaleyi Kazanan İsteklinin Geçici Teminatı Sözleşme yapıldıktan sonra iade edilir.

 

17)  Elde edilecek gayri safi gelirden Hazineye ödenmesi gereken (%3 ) arz bedeli düşüldükten sonra kalan net tutarın % 80’i birliğin, % 10’u İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünün, % 10’u ise il millî eğitim müdürlüğünün banka hesabına aktarılır. Büyükşehir statüsünde olmayan il merkezlerindeki birliklerde ise gelirin % 20’si il millî eğitim müdürlüğünün banka hesabına, ilgili ayın ilk 10 günü içerisinde yatırarak dekontlarını Birliğe veya Okul Müdürlüğüne teslim edecektir. Ayrıca Elektrik, su ve ısınma gibi tesisatın ilk işlem giderleri birlikçe yerine getirilir, abonman, kullanım ve tamir giderleri ise kiracı tarafından karşılanır.

 

18)  Kesin teminat tutarı 1 yıllık kira bedelinin % 6’sı oranında olup, bu miktar sözleşmenin bitiminde, Birliğin herhangi bir alacağının kalmaması halinde işletmeciye aynen iade edilecektir.

 

19)  Yüklenici ,komisyonca 9 ay üzerinden belirlenen yıllık kira bedelini eşit taksitler halinde 9 ayda ödeyebilir. Haziran, Temmuz, Ağustos aylarında ödeme yapılmaz.

 

20)  Sözleşme yapılması gerekli olan hallerde istekli, onaylanan ihale kararının bildirilmesini izleyen günden itibaren 15 gün içinde geçici teminatı kesin teminata çevirerek hazırlanan sözleşmeyi idareye vermek zorundadır.  Bu zorunluluklara uyulmadığı takdirde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale bozulur ve varsa geçici teminat hazineye gelir kaydedilir.

 

21)  Sözleşme yapıldıktan sonra isteklinin taahhüdünden vazgeçmesi veya taahhüdünü, şartname ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi halinde, idarenin en az 10 gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatı Hazineye gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

 

22)  İlimizde daha önce kantin ihalesine katılıp taahhüdünden vazgeçen, sözleşme imzalamayan istekliler ihaleye katılamaz. Katıldıkları tespit edilenlerin sözleşmeleri fesih edilerek kati teminatları idareye gelir kaydedilir.

 

23)  Kantin işletmesinde 3100 sayılı kanun gereğince ödeme kaydedici cihaz (yazar kasa) kullanılır. Ödeme kaydedici cihazın kullanılmayacağı durumlarda, 213.VergiUsul Kanunu’nda belirtilen fatura veya perakende satış fişi kesilir.

24)  Kantin bizzat yüklenici tarafından çalıştırılacaktır. Kantin başkası tarafından çalıştırılamaz; resmi veya gayri resmi devir ve temlik yapılamaz.

 

25)  Kantin sözleşmesinden doğan ihtilafların hal mercii Van Mahkeme ve İcra Daireleridir.

 

 

 

ÖZEL HÜKÜMLER

 

Madde 1: İhalede istekli çıkmadığı veya idarece ihalenin iptal edilmesi veya isteklilerin belgeleri veya son teklifleri uygun görülmediği takdirde, yeniden aynı usulle ihalenin bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde yeni ihale açılır.

 

Madde 2: İhale şartnamesi maddelerine aykırı davranan ihale katılımcıları 1 (Bir) yıl süre ile Van Milli Eğitim Müdürlüğüne ait işletmelerin ihalelerine katılamazlar.

 

  

 İş bu şartname 25 madde ve 2 Özel hükümden ibarettir.

 

 

 

 

 

 

                                                                                                   

Şerefiye Mah. Mareşal Fevzi Çakmak Cad. Ezberciler İş Merkezi D Blok Kat 2 İpekyolu/VAN - (0432) 2161008 2161009

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.